Prima pagină » Societate » Sanatate » Mancati cat mai putina carne rosie si procesata. Creste riscul imbolnavirii de cancer

Mancati cat mai putina carne rosie si procesata. Creste riscul imbolnavirii de cancer

 

Carnea procesata, precum sunca sau carnatii, are legatura cu imbolnavirea de cancer pancreatic, conform cercetatorilor suedezi.
Iar mancarea a 50 de grame de carne procesata pe zi, aproximativ un carnat, creste riscul de imbolnavire cu 19%.

 
In plus, carnea rosie si procesata a fost deja pusa in legatura cu imbolnvirea de cancer intestinal. Drept urmare, Guvernul Marii Britanii a recomandat in 2011 ca oamenii sa nu consume mai mult de 70 de grame pe zi.
Profesorul Susanna Larsson, cea care a condus echipa de cercetatori de la Institutul Karolinska, a declarat celor de la BBC ca legatura cu alte tipuri de cancer este “controversata”. Ea a mai spus ca se stie ca riscul de cancer colorectal e legat de consumul de carne, dar ca nu se stie despre alte tipuri de cancer.

 
Studiul, publicat de “Journal of Cancer”, a analizat datele a 6.643 de pacienti bolnavi de cancer la colon. Ceea ce s-a descoperit a fost ca mancarea de carne procesata creste riscul de cancer pancreatic. Cu 19% pentru fiecare 50 de grame adaugate de cineva la dieta zilnica. 100 de grame creste riscul la 38%.

 

Profesorul Larsson recomanda oamenilor sa manance cat mai putina carne rosie.

 

Sursa BBC